Thursday, October 9, 2008

Wake Up Players!!!!!!!!!!!!!!!!

Sedikit sorotan berkenaan 3 perlawanan terakhir yang dilalui...dan 3 kekalahan juga yang diterima...

1) VS Intan - Loss 2-3
2) Vs Dumex - Loss 2-3
3) Vs Kubang Belut.Com - Loss 1-3

Kekalahan di atas bukanlah masalah besar yang perlu dirisaukan...
Semua pemain pasti bangkit kembali.

Secara ringkas rangkuman perlawanan persahabatan sempena cuti Hari raya menentang pasukan KubangBelut. Com dibawah kendalian pemain veteran tidak asing lagi iaitu Hise Stopa.

Tarikh : 3/10/08 (Raya ke -3 )
Venue : Padang, Sek. Keb. Sungai Bagan
Barisan pemain JFC : Jeri (GK), Mamat-Joe-Pokya-Kojax(D),Jeli-Wayi-Roji-CheDin (M), Mat Nughi-Pokli Bakar (S)
Reserve : Cikgu Jimi dan Pokha

Melihat kepada line up diatas umum mengetahui ianya bukanlah barisan terkuat JFC yang sebenar. Dengan ketiadaan Mahadi Harun, Puyas, Limi Pakda Isa, Mani, Bokk Jahar dan lain-lain sedikit merencatkan rentak permainan.

Terima kasih diucapkan kepada Jeli, Pokli, Joe dan Pokya yg sudi dan buat pertama kali digandingkan dengan para pemain tetap JFC yang berpengkalan di Klang Valley.
Kesungguhan dan sumbangan mereka amatlah dihargai.

Kita tewas akibat 2 faktor sahaja..Kurang stamina dan tidak dapat menandingi kepantasan pemain-pemain muda KB.com.

Walaupun penguasaan bola agak seimbang, namun KB.com lebih bernasib baik dengan mengambil peluang di atas keadaan kucar kacir di dalam kawasan kita dengan meledakkan 3 gol.
Kredit kepada bintang veteran kita, Che Din yang melakukan gol cantik dengan rembatan padu hasil lorongan Mat Roji.

Permainan berkesudahan dengan keputusan 3-1 berpihak kepada tuan rumah.

Saya sempat berbisik kepada saudara Hise Stopa..ini bukan team terbaik kami..dan dia mengakuinya...dan saya minta repeat balik game ini..Insyaalah jika berkesempatan kita akan merancang satu lagi perlawanan menentang KB.com pada cutihari raya Haji atau Tahun Baru Cina yang akan datang. Dan mereka sentiasa bersedia menunggu pulang dan menyahut cabaran kita..

Apapun, tahniah dan syabas kepada Hise Stopa, Hise Tokwan Iso, Gedek, Raja Din, Dira, Pokyi Taib, Nuar Bakar dan lain-lain yang berjaya mengasah bakat pemain-pemain muda yang mana saya lihat amat berbakat besar dalam bolasepak. Pembangunan bolasepak di Joh mesti diteruskan supaya kita tidak akan ketinggalan dalam melahirkan pemain-pemain bintang baru menggantikan 'bekas-bekas' lagenda bolasepak Kampung Joh.

Pasukan KB.Com yang dikepalai Ise Tokwan Iso, Pokyi Taib,Raja Din dan Gedek tampak serasi dengan pemain-pemain muda. Gandingan mereka amat mantap. Tidak mustahil mereka berpeluang cerah untuk memenangi sebarang kejohanan domestik sekiranya disertai. Selamat berjaya pada KB.Com

Akhir kata saya menyeru kepada presiden kita, saudara izaidi dan pengurus kita saudara Wayi merancang dan mengadakan beberapa siri perlawanan bolasepak tidak kira padang atau futsal selepas ini. Pemain JFC mesti bangkit kembali di atas rentetan kekalahan lalu...

No comments: